onsdag 11 februari 2009

KÄRLEK

Igår var jag hemma hos en av vännerna från min kurs. Det var sååå mysigt och jag blev så glad över kärleken som lyste mellan henne och hennes man! Det har varit gifta i många år och har tre vuxna barn och strålar av kärlek!!!!Så vill jag också ha det! Och det hoppas jag att jag kommer att ha när den dagen kommer att barnen flyttat hemifrån. Ibland undrar jag vad människor ser när de ser mig och min man tillsammans.
Troligen inte samma sprudalnde kärlek pga av att koncentrationen ofta är förlagd på att se till att barnen inte slår ihjäl varandra eller iallafall håller skapligt sams. Det är såååå lätt att tappa när vardagen bara springer på.....men det är skönt att påminna sig om vad det var som gjorde att vi valde varandra en gång för typ 18 år sedan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är GAMMAL... Jag säger bara det 18 år sen då var jag hummm 8 år typ eller snart... fatta 8ÅR!!! :P Jag lider med din man i kväll dessutom... du är på fest och han sanerar barn från löss :PAndreasL

Blivande prostinnan sa...

ja du min vän....jag må vara gammal, men då är jag närmare den stunden då jag får lysa av kärlek med min man trots att det gått MÅNGA år!
Gammal = erfarenhet behöver inte göra om samma misstag igen.......hehehe du har dina misstag kvar darling!