måndag 29 september 2008

det skrider framåt

dagarna går
har nu kommit till femte veckan i södern och det känns riktigt bra. JAg inser mer och mer att jag troligen kommer att bli präst vad det lider.
på onsdag kommer det andra eldprovet, efter att ha döpt en docka och nästan börjat gråta över att få säga de där magiska orden........
På onsdag är det nämligen kläddag och man förväntas prova prästskjortor och bestämma sig för vilken kaftanmodell som möjligen kan tänkas passa på en sån som mig.......HJÄLP! Hade ett pepptalk med vännen som är mycket klädintresserad och som gav goda råd om vilka skjortor som är bra och som möjligen kan tänkas passa på en som är icke skjortmänniska!Hur som helst är det liiiite otäckt med denna provning. DÅ får man se sig själv i typ prästkläder ochm,åste inse att det börjar närma sig,,,,,,,,,scary! Men lite kul också kan man ju lyckligt säga......ambivalent, vem då? Jag? NÄÄÄÄÄÄÄ det tror jag inte, eller kanske då?!

I övrigt har jag haft en skön lång helg hemma med familjen. I söndags provade vi på något mycket trevligt, nämligen söndagmiddag med vänner! Det ska vi göra om. SÅ sällan man lagar mat i lugn och ro och äter med vänner i lugn och ro. Det var såååå mysigt. måste upprepas!

Även trädgården har fått sig en duvning denna helg och blivande prostinnan har provat om de muskler som en gång syntesännu finns.....det gör de jag lovar! De känns......Trimmerkörning ,
skottkäror och sånt är inte helt vana grejor för mig,,,,,men det blev fint i trädgården iallafall!

Vad som är synd är att dessa helger går så fort. Plösligt var det måndag morgon 05.10 (okristligt tidigt) och klockan ringde. Bara att pallra sig upp ta barnen till dagis och slita tågstol söderut igen. Tur attd et finns resesällskap av trevligt slag!

Så nu är jag här igen och har lyckats knåpa ihop två predikningar, springa en sväng och chatta med några vänner.....inte illa för att vara en måndag och ha varit på institutet (obs inte skolan, vilket är petigt för vissa) en hel dag.

Nu till Tv:n innan kudden ropar!

1 kommentar:

Unknown sa...

Fint prostinnan... kanske hälsar jag på flera gånger...