fredag 4 juli 2008

sommardagar som flyr

Verkar som att jag tappar fart...att skriva predikningar tar tydligen energi från bloggandet.....får väl vara glad så längedet inte är tvärtom.
Har hunnit med att träffa senaste tillskotett i bekantskapskretsen...bara tre veckor gammal. Har verkligen glömt att de är så små....det låter som en klyscha men det är sant. Fattar inte att mina egna små monster varit så små. Nu blir det ju trångt i knät om en sitter där förut fick alla tre plats....

Idag har simskolan haft avslutning och stora pojken har utvecklat föredömliga bentag under dessa två veckor. Mammanär mycket stolt att detta vattenrädda barn nu äntligen törs lita på att flytetygenfaktiskt inte sjunker.....de är ju liksom gjorda för att flyta.

Huset håller på att gro igen och jag vet inte var jag ska börja.....this is the price för vårens idoga pluggande. Men jag antar att det var värt det...hm ...jodå det var det absolut. Nu slipper jag ju plugga i det tempot på ett tag iallafall......tills det är dags att at tag i den där hebreiskan som jag gärna skulle vilja ha.

Känner hur en viss avundsjuka på dem som har semester börjar smyga sig in. Ett glas vin här, sova känge där , inga tider att passa......Skulle sitta fint nu! Men men min tid kommer och då jobbar väl alla andra hehehe!!!!!

Nu åter till Gudstjänstplaneringarna inför helgen.......Jesus förhärligad!!!!

Inga kommentarer: