tisdag 29 juli 2008

mogande blivande prostinna????

trädgårdsintresse....
hm trodde aldrig att jag skulle stå och fundera över hur min trädgård ska se fin ut!!!! Men här ska rivas mossa från sten och planteras fiiiiin vit ros. Och det konstigaste av allt är att jag tycker att det ska bli kul måste vara vuxenpoäng.

Idag har jag pratat med två av vännerna från skolan. Det var så skönt känn som att allt är lite vanligt då . den ena har återvänt från semester långt borta och den andra har flytt fältet och dragit norrut. Men med telefonen så är man ju ändå ganska nära. Och snart får jag träffa bägge två!!!!!

i morgon ska mormor vara med på jobbet! Hon tar färdtjänst och kommer ut på landet för att var med på underhållning, fika och andakt. Ska bli jättekul även om dagen nog blir annorlunda än det var tänkt.
Efter allt jobb ska vi gå och köpa blommor till morfars grav för på torsdag är det 1 år sedan jag mötte den första riktiga sorgen i mitt liv. Idag bär jag min sorg som en erfarenhet, men saknaden av morfars hand är fortfarande detsamma som påtaglig fysisk smärta..........
Morfar, du fattas mig!

Inga kommentarer: