onsdag 28 mars 2012

Godly play

Jag har varit på kurs ett par dagar och jag är såld! Det handlade om

Ett fantastisk pedagogiskt sätt att arbeta med bibelberättelser för barn. Men jag är övertygad om att det också skulle funka alldeles utmärkt med t ex dementa. Eller för alla som har ett uns av barnasinne i sig.
Om du vill kan du läsa den engelska sidan
Det finns även en sida på svenska
Nu vill jag bara ha material så vi kan sätta igång. Ska försöka engagera syföreningarna och några händiga karlar som kan tillverka i tyg och trä! Dessutom längtar jag efter en kurs i metoden!

2 kommentarer:

Jeez sa...

Här sitter jag och har varit på samma kurs och har ingen aning om hur jag började följa din blogg, men länge sen är det i alla fall... så dags att säga hej, kanske?! Hej! Och välkommen till facebookgruppen om du inte redan hittat dit!

Blivande prostinnan sa...

Ja ibland är världen liten....
Kul att du hittat min blogg som tyvärr inte uppdateras då mycket numer, tiden räcker ju inte!
Jag har hittat facebookgruppen!