fredag 13 januari 2012

Populärt klädmode var homosexuell signal | Kultur



Kolla den här artikeln från Dagens Svenskbladet, även om det är en skämtsida så går man ju igång.....hehehehhhe!
Populärt klädmode var homosexuell signal | Kultur
Jag älskar när ridåer faller!
Sista tiden har jag retat mig på fördomar gällande homo och transpersoner. Det är nedvärderande rop på skolgårdar, homofobier på hög nivå, tvångssteriliseringar vid könsbyten och jag vet inte allt. Trött blir jag i allafall på allt det där. Kan vi inte bara accepterar att vi alla är skapade av Gud, till guds avbild precis sådana som vi är. Detta gäller oavsettsexuell läggning, hudfärg, åsikter, frisyrer, ekonomisk status, yrke, etnisk tillhörighet eller vad det nu må vara.
Mycket av vår traditioner, av vår mat och uppenbart av vårt klädmode hade inte funnits om det inte vore för att det finns människor som inte är precis som jag!
Tack gode Gud för våra olikheter!!!!

Inga kommentarer: