söndag 1 januari 2012

Årskrönika 2011

Har just begått stöld, av just iden denna årskrönika. Jag har snott den helt fräck från Emelie och hoppas hon förlåter mig. Men tyckte om tanken på en sammanfattning av det som gått....

Vad gjorde du 2011 som du aldrig gjort förut?
Jag sprang Göteborgsvarvet på 1.53 och är mycket stolt över detta!

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2012?
Jag gav inga nyårslöften till detta år, tyvärr! Inför 2012 funderar jag mycket på hur jag kan bli en bättre förälder. Dessutom vill jag lova mig själv att fundera två gånger innan jag tackar ja eller nej till saker och ting. Livet kommer ju aldrig tillbaka...

Fick någon i din närhet barn?

Jag har blivit faster under året och dessutom fick goda vänner en fin liten kille under året.

Dog någon i din närhet?

Inte så väldigt närstående, men jag har lärt mig hur det är att begrava någon som jag faktiskt haft en relation till och tyckte om. Dessutom dog fler äldre släktingar, vilket ger en känsla av att tiden går och att släkten följa släktens gång....

Vilka länder besökte du?
Under 2011 hade jag den stora fördelen att få återse Italien och Assisi. Vi var också i Finland under vår sommarsemester. Det ena landet har ett fult språk, det andra ett fint, gissa vilket som är vilket???

Vad skulle du vilja ha 2012 som du saknade 2011?
Mer lugn och sansad tillvaro!

Vilket datum kommer du att minnas från 2011?
22 juli,Dagen då En galen norrman oprovocerat dödade alldeles för många ungdomar på en ö utanför Oslo

Vad var det största du åstadkom?
Jag har ingen aning. Det dör behöver jag fundera på.Ja har iallafall lyckats att ta mig igenom de prövningar som livet utsatt mig för och det är bra nog!


Vad var ditt största misslyckande?

Att inte lyckas hålla skilland på det som är viktigt och det som är obetydligt!


Vems beteende förtjänade att firas?

Alla de som kämpar för demokratin runt om i världens alla diktaturer!

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Ja det vet jag inte om jag ens vill fundera på, än mindre skriva...


Var tog det mesta av dina pengar vägen?


Till huset och allt som kostar med det, garagebygget och annat nödvändigt!

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2011?
Jag lyssnar på alldles för lite musik. Men en som jag älskar som betydde otroligt mycket för mig under fastetiden var spikarnas lovsång


Bästa filmer 2011?
Såg ingen ny film......

Vad önskar du att du hade gjort mer av?

Ägnat mig åt min familj!

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Ägnat tid åt oviktiga saker i mitt liv. lyft blicken och hittat möjligheterna istället för att bry mig om det jag ändå inte kan ändra!

Favorit-TV-program?
Jag som knappt ser på TV. Men så mycket bättre är ju bra och halv åtta hos mig. Annars gärna nyheter..... vuxenpoäng på den va?

Vilken var den bästa boken du läste?
Jag lyssnar på de flesta böcker numera, hinner knappt läsa, men tid i bilen har jag.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Va MIN födelseag????? ingen aning faktiskt! Blir ju liksom mindre viktig relativt att barnens blir viktigare....

Hur skulle du beskriva din stil 2011?

Ja det var inte lätt. Kanske något mer vuxen än tidigare, måste väl inse att man inte är 20 längre...... Byxor eller Jeans med tröja är väl vanligt. Har införskaffat mitt första fynd från MQ.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?

Korsorden, jag säger bara korsorden!

Vem saknar du?
Charlotte, alltid...

Vem var den bästa nya personen du träffade?

Anders och Pia, underbara människor!

Lärde du dig något nytt under 2011?

Varje dag eftersom jag träffar så mycket människor.Livet är ju fullt av saker att lära sig, det är bara att öppna sinnet! Jag lärde mig oxå att jag bör lita på min magkänsla!

Vad vill du lära dig under 2012?
Jag vill lära mig lite Italienska!

1 kommentar:

Pias värld sa...

Kära vän! Ni är bäst <3