onsdag 4 maj 2011

På tal om att Gud hör bön

Plötsligt händer det säger ju reklamen och jag är beredd att hålla med.
Jag är verkligen övertygad om att Gud hör våra böner, men kanske blir vi inte alltid bönhörda på det sätt vi tror att vi ska bli det och ofta tror jag inte vi inser förrän långt senare att Gud faktiskt har hört och besvarat våra böner.
Men ibland märks det verkligen och de gångerna är underbara.
Förra veckan bad jag Gud om vägledning i livet på ett ganska konkret sätt. Jag var besviken och osäker och visste inte hur jag skulle gå vidare och framför allt inte åt vilket håll och med vem. Jag kände att jag behövde Guds ljus som väg för mina fötter. Dagen efter var bönesvaren så tydliga som jag aldrig sett dem förut! Det kom SMS, ja inte från Gud alltså, utan från en människa som jag inte väntat mig och det innehöll precis den vägledning jag behövde, ytterligare vägvisare kom på annat sätt. Jag kan inte annat än i tacksamhet vända mig till Gud och Tacka och lova för att Gud finns i mitt och alla andras liv om vi bara vill öppna dörren och hjärtat på glänt och släppa in den som bär hela världen och universum i sin hand!

Inga kommentarer: