torsdag 27 januari 2011

missunnsamthet

Idag har jag verkligen mött missunnsamhet!
Jag blir så trött när människor vägrar att tycka att något nytt är bra bara för att de inte själva kommit med förslaget.I detta fall har väldigt svårt att acceptera att några i arbetslaget vill lägga en aktivitet en lördag då de redan är i tjänst bägge två. SÅ för att dessa båda ska tvingas att jobba en extra lördag så sätter man käppar i hjulet vilket nu har resulterat i att detta egentligen väldigt goda projekt inte alls kommer att bli av!
Som sagt trött blir jag, och att detta inte blir av kommer i nästa steg att drabba våra församlingsbor......Ahhhhhhhhhhhhhhhh
Mwn det är väl bara att bita ihop och ta nya tag. Och hoppas på att människor ändrar sig och att Guds ande hjälper oss alla till klarsyn!
Men i väntan på detta så ber jag som så många före mig: Gud ge mig styrka!

Inga kommentarer: