måndag 23 augusti 2010

Min stora lilla kille!

Imorgon börjar min lilla stora kille ettan!
Hur gick det till när växte han och blev så stor?
Men det är verkligen en gåva att få följa de små, förlåt, stora liven när de utvecklas och lär sig, lyckas och misslyckas.
Och jag ska stå där och vara god förälder när barnen börjar. Man ska följa med och vara där i två timmar. Jag förstår bara inte varför och jag känner mig så otroligt dum och usel som förälder i dessa lägen. Det är ju inte så att jag inte förstår varför vi är där nej nej jag förstår precis varför vi är där. Men nu är det så att det inte är helt nytt för barnen, nej de var ju i samma lokaler även förra året och då var vi också där för att de skulle känna sig lugna och trygga med oss alldeles nära.
Men jag misstänker att det bara blir svårare för barnen när vi är där och för läraren med för den delen....
Men nåja i morgon ska jag stå där precis som de andra föräldrarna och vara förundrad över var åren tog vägen..................

Inga kommentarer: