tisdag 31 augusti 2010

det närmar sig för en ny biskop

Biskopsvalet närmar sig och det märks en allt tydligare lobbyverksamhet från diverse kollegor. En inbjudan till mingel här, en annan inbjudan till samtal här, samt inbjudan att bli vän med dessa biskopskandidter på facebook alternativt vara med i deras fanclub. Jag har inte bestämt hur jag ska rösta och är därmed en väldigt intressant person för lobbyisterna.
Tyvärr har det också börjat att spridas rykten, vad jag förstår falska sådana. Det är så trist att vi nte kan hålla detta på en vettig nivå ens inom Svenska kyrkan. Varför ska man sprida rykten, så viktigt kan det väl inte vara att "min" kandidat vinner. Jag är övertygad om att de kandidater som är aktuella alla är fullt kompetenta uppgiften att vara biskop, i allfall på det ena eller andra sättet.
Ska bli mycket intressant att höra dessa män och denna kvinna på fredag i hearingen... Och jag hoppa satt kollegor och elektorer kan hålla sig ifrån att prata skit om våra kandidater, det gör ingen lycklig!
Jag påminns om orden från Apostlagärningarna...
"Se vad de älskar varandra" och Jesu ord: "älska din nästa såsom dig själv"

Inga kommentarer: