måndag 2 augusti 2010

Längtan efter mässan

Idag började jobbet igen efter 4 veckors semester. Spännande på många sätt.Ny ort, nytt arbete, nya arbetskamrater, ny församling och framförallt, ny befattning. Numer är jag komminister och kan inte längre gömma mig bakom pastorsadjunktskapet!
Men vad jag också insåg är hur mycket jag längtat efter mässan, både att fira den och att få celebrera! Och än är det ett tag kvar innan det är dags.
Jag har älskat mässan i många år, och jag längtar verkligen till varje tillfälle att få fira den. Att få ta emot trots att jag bara är en människa så är jag välkommen att få bröd och vin i min hand, att få ta emot Kristus själv, trots allt. Det får mig att rysa av rörelse! Vilken gåva vi har fått och vilken gåva och förtroende jag har fått som är kallad att förvalta det stora som nattvarden innebär. Jag känner mig så tacksam, ödmjuk och liten inför detta stora som anförtrotts mig.
Till nattvarden får vi komma precis som vi är, när vi vill, hur vi vill och vi är alltid välkomna, alltid sedda och alltid älskade! Och denna stund får vi dela med församlingen och med alla dem som gått före oss och med Jesus själv!

Inga kommentarer: