torsdag 21 januari 2010

så mycket att göra så lite tid att använda sig av!

Just nu tycks listan av att-göra-saker aldrig ta slut!.
Hur kan detta komma sig...jag tycker att jag gör och gör och gör, men ändå händer inget!
Känns som att jag antingen sitter i min icke-klimatvänsliga bil, är på jobbet, jobbar hemma, eller är på barnens aktiviteter....
På jobbet liksom bara blir allt annat gjort än kust det som är mitt eget. Hemma plockar jag och plockar, men så plötsligt sitter jag bara där och glor på allt......hm. Kanske behöver ett uns av vila.....Den där retreaten i februari känns väldigt lockande och kanske är den också väldigt nödvändig!
Har också en enorm längtan efter mina Lunda-kamrater. Samtalen, fellini-kvällarna, fikat, skratten och Jesusskålen......den där tiden kommer aldrig tillbaka!
Så det är väl bara att vårda minnena.
Vad som är bra är dock att vännen gifter sig på lördag och det i sin tur medför att jag även får träffa flera andra vänner som jag saknar och längtar efter! Jag får också möjlighet att vara sarkastisk och det är ju aldrig fel......

Och sedan efter en lördag med bröllop ska jag jobba och fira mässa och vara med på församlingslunch.......Men sen är det måndag, ljuvliga lediga måndag!!!!

JA det verkar som att detta är ett fullt normalt liv......det är alltså så här det skall vara. Eller?
Fast egentligen har jag det ju faktiskt väldigt bra!

Inga kommentarer: