onsdag 13 januari 2010

det var så jobbigt och det blev så bra

Idag var en sån där dag då det var lite sådär......
Ett arbetsprojekt hänger i luften och det var en del som tvunget behövde lösas idag, inga lätta saker, så det varbara att hugga i. Möte på möte var det ...
Dessutom min tur att åka till äldreboendet för att ha andakt. Något jag normalt tycker mycket om, men idag kändes det inte som att tiden räckte till.....
Men vad hände?
Jag åkte dit hälsade på gtjdeltagarna, ledde andakten som hade rubriken "Jesu dop". Höll en dåligt bearbetad betraktelse som verkligen gick hem....anden arbetade med mig kan man säga.
Pslamsången skallade,det var önskepsalm på slutet och många glada miner. Det hela avslutades med ett gott samtal med en dam som jag lovade hälsa på en annan dag.

Jag fick en uppryckning och en påminnelse om varför jag är präst! Jag älskar mötena jag blir glad över att få förkunna Guds ord och jag kan ibland göra skillnad i människors liv. Tack Gud för att du använder mig!

När jag kom tillbaka till expeditionen var det ännu ett problemlösarmöte. Jag ringde ett samtal och nu verkar det mesta plötsligt vara löst!!!!
Underbart!

Inga kommentarer: