söndag 10 januari 2010

resterna av julen

Det fanns visst lite bilder kvar som skulle varit här innan jul, men än är ju julen inte slut det är ju som bekant så att den vara fram till "påska" så jag hänger i!

Höll i år på att missa att hänga upp dekoration vid dörren. Tur att äldsta sonen påpekade att det inte såg ut som vanligt vid jul.......bara att ge sig ut i skogen och fixa ris och binda till något för att blidka julens vanedjur.....



Granen som barnen hade fullt sjå med att få i så mycket som möjligt i och mamman hade än mer sjå att hindra detta ...... men visst blev den fin. JAg säger bara det kungsgran rules!!!




Sen ska det ju vara pepparkakshus också. Kyrkan stod på årets program och barnens egen dekorerade storstuga...



Har haft fantastisk tjänstgöring under julen. Julkrubban var en höjdare med ca 60 personer varav en hel bunt ungar som engagerat hjälpte till att ställa i ordning krubbans figurer och sjöng av hjärtans lust gjorde de oxå!
Julottan med introitus kan ju aldrig slå fel......UNDERBART! Stämningsfullt och mäktigt, jag säger bara julens mysterium!
Sen var det ju det där att hinna med allt privat också. Inte lätt att få ihop prästjul och familjejul. Måste ta en funderare till nästa år!

Hur som helst så blev det jul och barnen fick sitt efterlängtade wii spel....tyvärr har jag inte fått låna det så mycket ännu, men jag misstänker att det är riktigt kul!
Får väl önska mig fitnessspelet i födelsedagspresent.......

Inga kommentarer: