fredag 19 december 2008

julglädje,

Idag har vi gett bort vår bästa julklapp tror jag
Jag och barnen har tillbringat dagen hos min mormor. Vi har lagat mat och bakat pepparkakor sådant hon inte fixar själv längre Det var jättemysigt även om jag blev lätt svettig emellanåt. Men nu luktar det både mat och pepparkakor hos henne och julklapparna är inslagna. Tror nog att mormor sover gott inatt. Hon skulle aldrig erkänna men det är klart att hon blir trött av tre aktiva killar runt sig.

Vi tog också en tur på stan för att införskaffa en julklapp. På vägen tog vi turen genom domkyrkan för att kolla krubban. Till barnens förtjusning fanns det två stycken, MEN det fattades ju ett jesusbarn ju. Jag försökte förklara att han ju faktiskt inte föds förrän på julnatten, men fick problem med detta när femåringen påpekade att jag ju faktiskt berättat att Jesus finns alltid precis där vi är......hm barn är för smarta ibland.

När vi kom hem väntade ett julkort från vännen som har cancer. De har varit otroligt smarta och skrivit ett brev till alla där de berättar om läget och tackade för alla förböner och omtanken som de fått till sig. På så sätt slipper de ju berätta allt tusen gånger!
Bönerna finns ju kvar och för er som vill; be gärna för min vän att livet ska få stanna kvar hos henne och att cancern ska försvinna ur hennes kropp!

Nu ska jag snart krypa ner i min egen säng och sova gott. Det är otroligt skönt att vara hemma igen och att slippa packa väskan på söndag!!!

Inga kommentarer: