onsdag 17 december 2008

jul i faggorna

Jag har kommit hem från södern, klarat mig genom ett jordskalv och skall INTE åka tåg på en månad! Allt detta känns fantastiskt skönt.
Julklapparna är klara , tomtarna är framme, barnen är förväntansfulla, granen klädd, julkorten skickade, det är dags att börja njuta av julen. JAG ÄLSKAR JUL! Och jag tänker ge mig själv och mina nära julefrid så långt jag kan styra det, det är det enda jag vill ha!!!!
På fredag ska barnen och jag ta en tur till mormor och laga mat o baka pepparkakor med henne så att hon också känner att det luktar lite jul. Det roliga är att det var T som absolut tyckte att vi skulle äta hos gammelmormor. Så då är det väl bara att lyda va!!!!

Jag hoppas också att mannen kan slappna av lite nu när vi är två ett par veckor. Han verkar ganska sliten efter den här hösten, och vem skulle inte vara det efter att ha varit ensam med tre grabbar varje vecka en hel lång, mörk höst?

Ja ja nu är det iallafall bara våren kvar, eller som vännen sa. Efter nyår är det nerför till prästvignignen! Jag hoppas att han har rätt!

1 kommentar:

Lunkentuss sa...

De är inte rädda för tomten i år alltså???? Det är ju alltid en bra utveckling.