tisdag 4 april 2017

hemma igen

Så är det iallafall borta. Operationen är klar och jag är hemma.
Det är nästan lite overkligt att det går så fort. vid 12.00 infann jag mig och vid 19.15 fick jag åka hem.
Fantastisk personal som gör att man känner sig trygg hela tiden trots den ganska obekväma situationen.
Allt var lugnt och bra. Nål i armen, samtal med narkossköterska och läkare som ritade på mig och så fick jag ta mig till operationssalen. Där fick jag något så fantastiskt som en värmefilt när sköterska såg att jag frös. 
Operationen tog ca 1 timma och sen vaknade jag ganska omtöcknad, trött, men inte alls dålig. Efter ett par timmar och lite fika kom en sköterska och berättade om mediciner, förband, restriktioner osv. Sen dags att åka hem.

Idag känner jag mig lite mosig i huvudet, trött och som att jag inte riktigt fattat vad som hänt. Så det är väl det jag ska använda min sjukskrivning till, att försöka förstå.
 När man får höra att man har cancer är det så väldigt lätt att stänga av. Det är liksom för svårt att ta det till sig. Just nu är jag mest tacksam för den svenska sjukvården och att skiten är borta från min kropp.
Fuck cancer!

Inga kommentarer: