tisdag 15 mars 2011

Hemmafru sysslor i VÅREN

Jag känner mig som en hemmafru! Inte så ofta som jag faktiskt är ledig, men nu är jag faktiskt hemma....
Typiskt då att tv¨å av barnen ska vara sjuka och då menar jag verkligen sjuka. Krupp och otäck hosta gör att de är alldeles tysta och inte vill göra någonting, inte ens bråka med varandra!
Vad gör man då jo rensar ut barnens garderober, tvättar (jag har faktiskt hängt tvätt ute) OCH putsar fönster! Det är ju inget jag gör varje dag insåg jag när jag faktiskt fick googla efter hur man gör, på riktigt alltså. Här fick jag reda på det. Det finns säkert en massa andra städtips där också, men jag tycker inte att man ska överdriva. Att putsa våra fönster var absolut ingen överdrift då det var svårt att se ut genom dem när solen skiner..... Det bästa med putsa-fönster-tipsen var att man inte behöver en massa specialutrustning, sånt tycker jag om! Vatten, hink, trasa, skapa och en handduk var alla såna saker som fanns i våra skåp!
Jag vill också påpeka att jag tillsammans med barnen i fredags tillverkade de här...

Det var tredje gången i mitt liv som jag bakade bullar så detverkar som att jag har en hemmafru ådra iallafall.........
Så nu sitter jag här med en kopp te, tulpaner och snödroppar på bordet och ser ut genom de nyputsade fina fönstren och solen strålar!
Dessutom sa de på radion i morse att det nu officiellt är vår!
Livet.....

Inga kommentarer: