måndag 3 februari 2014

Ledig dag.....

Idag är en sådan dag när jag undrar vad ledig dag egentligen betyder!
Men jag är tämligen nöjd med vad jag åstadkommit.....
Började dagen med att skicka barn till skolan för att sedan raskt ta mig till huset som exmaken och jag är på G att sälja.  plockade ihop sakerna i ena sonens rum för att raskt ta mig till återvinningen där jag träffade en gammal lärare som gärna ville ha en pratstund av själavårdande karaktär. Detta gjorde att jag blev sen för att ta emot vännen som dök upp för en pratstund och fika.
Hem kom barnen och var lovade våfflor de hade dessutom en bunt kompisar med sig. Jättekul såklart, men det blev lite fler våfflor.....
Så dags att åka tillbaka för att packa ihop andra sonens rum för att sedan dra hem och fixa middag och packa iordning det som följde med hit. Men så behövde en konflikt lösas en son tröstas en annan hämtas.
Hem igen fixade middag med ena sonen och åt. Kök röjdes och så var det läxor och stora strykhögen....föräldrarna på blixtvisit , i säng med barnen  och nu sitter jag här!
 Det är vad jag kallar en ledig dag.
Imorgon åker jag till jobbet och vilar upp mig!
Trots allt är jag så nöjd med min lediga dag. Man hinner så himla mycket när man väl sätter fart!

Inga kommentarer: