söndag 20 januari 2013

Vasaloppet here I come!

Nu är det väldigt snart dags för Vasaloppet ! Bara en dryg månad kvar. Mycket av min fritid spenderas därför så här.
I skidspår, påväg till skidspår, eller funderandes på skidor av något slag. I brist på snö var det i början av säsongen många bilmil innan man kunde åka men då var jag tacksam för  Vretaslingans konstsnö
Utan den vet jag inte hur detta skulle sluta. Nu känns det lite tryggare, med snart 30 mil i benen börjar tekniken också så smått krypa sig på. Och mina skidor börjar bli min kompis.

Till och med lite mörkerkörning har jag testat och det var också helt ok. Vallningen går det väl så där med, men jag har iallafall försökt själv och det är jag stolt över. Just nu är målet minst 40 km i veckan fram till loppet  det bör göra dryga 40 mil i benen jag ber för att det ska räcka!


Det svåraste just nu är att äta. Hur ska man få i sig så mycket. Mina normalportioner är typ hälften av vad jag behöver just nu och det är en verklig utmaning att få i sig, går så där..... men jag tränar även på detta!
För ca 1 månad sedan jublade jag över att ha klarat en mil, nu åker jag relativt obehindrat två mil! MYCKET MYCKET STOLT!!!!!!



Inga kommentarer: