söndag 7 oktober 2012

Anden mitt ibland oss!

Andens närvaro!
Under denna vecka har jag våndats mycket över min predikan! Bön, samtal, tankar och många promenader har inte hjälpt, det var liksom tomt.... Och temat, Just det Lyssna i tro! vad jag ahr lyssnat och vad tyst det var!
Efter mycket om och men krystade jag fram något som likande en predikan i lördags morse. Kände att det hela låg under skamgränsen, men det var jag kunde få ur mig.. Lite lätt undrande inför vad Gud ville med denna predikan resignerade jag.
Vad hände då?
Söndag morgon 10 minuter före gudstjänst dyker en familj med två barn upp och vi pratar liet om läget.... jag begravde deras morfar för en tid sedan.
Plötsligt dyker så predikan upp i mitt huvud! Det där som stod på pappret fick förpassas till "arkivet" och Alfred och Emil  från Emil i Lönneberga tog över! Anden var äntligen där och jag fattade vad det var som skulle sägas!
Måste säga att detta verkligen är Hallelujamoment när det händer!

Anden verkar i våra liv nu och alltid! Amen!

Inga kommentarer: