onsdag 27 april 2011

Påsk hemma

Vi har haft en underbar påsk, en del jobb, men också mysigt besök av Ärtan och hans föräldrar. Jag har väl aldrig varit en bebistjej så där, men nu när mina egna barn har växt till sig så är det faktiskt så att det är ganska mysigt med en liten kille att gulla med. Dessutom skötte sig Ärtan och sov gott och skrek inte på nätterna!
Vi något äldre har njutit av god mat och varandras sällskap. Grillen kom fram en sväng och det är ju aldrig fel! De mellanstora har lekt och lekt och lekt. Underbart med trädgården full av ungar!
Ärtans föräldrar hade med sig en påskkorg, med choklad, godis, kakor, och diverse påskpimpade flaskor. Korgen kan få blivande prostinnan att genast vilja ge sig ut på picknick, I LIKE!!!!









På påskpysslet i min hemförsamling tillverkade jag följande lilla klenod som var rekvisita i påskdagens predikan

Något mörk bild, men detta är "påskträdet" som pryder vårt vardagsrum.


På annandagen fick jag äntligen möjligheten att sjunga med de fantastiska vännerna i den kör som jag varit med i sen 1996 (japp jag är gammal). Vi har sjungit mycket tillsammans genom åren men har nu ett par år haft lite lågsäsong kan man säga. Så fick vi ialla fall till det på annandagen i en påskkonsert! underbart!!!! Visst hörs det att det är lite ringrostigt, men vad gör väl det, det är så kul att sjunga ihop igen!
Så gick en påsk från våra liv och vi gick med den!

Inga kommentarer: