torsdag 8 juli 2010

Har just kommit hem från en grillkväll Vårdnäs Det var en god upplevelse som var en födelsedagspresent till mamma. Mycket bättre än att köpa saker som hon säkert ändå inte behöver och kanske heller inte vill ha.
Vi hade en god måltid på terassen med utsikt över Rengen. Maten var god och vällagad som alltid. OCh jag tycker om att det finns ett urval av ekologiska viner att dricka till maten.

Barnen satt med ett bra tag men sedan satte vi på tv:n där det tursamt nog visades friidrott. Skönt med barn som tycker om sport, undrar vad detta kan bero på?
Efter ett tag kom tvillingarna och sa; snäääääälla mamma kan vi inte få gå in i kapellet? Det är ju där vi blev döpta ju.....

Vad svarar mamma prästen på det mån tro!? Nej barn det får ni absoluuuuut inte,Skulle inte tro det! Jag är så glad att jag inte lyckats vaccinera dem helt från kyrkan och kyrkorum!

Sedan ringde klockan och de kom springande och undrade om de fick vara med på kvällsbönen, det är mina barn det!
Nu ligger de och sover sött och jag är så mätt så jag tror att jag spricker, men gott var det!

Inga kommentarer: